چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشارکت شهرداری و آموزش و پرورش به نفع ورزش حاشیه شهر مشهد

  • کد خبر: ۱۹۱۴۶۹
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
مشارکت شهرداری و آموزش و پرورش به نفع ورزش حاشیه شهر مشهد
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به همراه شهردار منطقه ۳ و برخی نمایندگان دستگاه‌های اجرایی از محله رسالت بازدید کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، در این نشست مردمی تعدادی از شهروندان و اعضای شورای اجتماعی محله فاطمیه و گاز به بیان مشکلات موجود در محله پرداختند. یکی از شهروندان به زمین‌های رها شده موجود در محله اشاره کرد و گفت: تعدادی زمین در این محله وجود دار د که بلاتکلیف هستند. به دلیل اینکه محله ما فضای ورزشی کمی دارد، تقاضا داریم که این زمین ها، مجهز به وسایل ورزشی شوند و در اختیار فرزندانمان قرار گیرند.

وی ادامه داد: این محله کتابخانه نیز ندارد؛ برای محله‌ای که هویت قدیمی دارد و از کهن‌ترین محلات مشهد محسوب می‌شود، خوب نیست که فضای فرهنگی آموزشی مثل کتابخانه را نداشته باشد.

یکی دیگر از اهالی محله با گلایه از آسفالت نامناسب محله رسالت و خیابان‌های مسلم عنوان کرد: آسفالت خیابان گاز ۱۵ خراب شده است و نیاز به ترمیم دارد. همچنین کوچه فضه ۵ که محل تردد خیلی از اهالی به مسجد است، آسفالت خوبی ندارد و آب در جدول‌های آن جمع می‌شود.

وی به درخواست جمعی از اهالی و بانوان محله اشاره کرد و گفت: این محله، اتوبوسی برای تشرف زائران به حرم مطهر رضوی ندارد و متأسفانه رفت و آمد حتی برای تردد به حرم سخت است.

پس از ارائه مطالب و مشکلات از سوی اهالی، حجت  الاسلام  و المسلمین نصرالله پژمان فر، رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس در پاسخ به نبود فضای ورزشی در محله از شهروندان خواست تا فهرستی از زمین‌های بایر و بلاتکلیف تهیه کنند و در اختیار شهرداری قرار دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن وضعیت آن‌ها بررسی شود و در صورت امکان تملک و به فضای ورزشی و کتابخانه تبدیل شوند.

حل مشکل روشنایی معابر طی ۲ هفته

وی خطاب به شهردار منطقه ۳ افزود: زمین چمنی در ابتدای بزرگ راه شهید میرزایی قرار دارد؛ تدبیری شود تا این زمین در اختیار شورای اجتماعی محله قرار گیرد تا بخشی از نیاز نوجوانان در حوزه ورزش تأمین شود.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی درباره روشنایی معابر خطاب به رئیس شورای اجتماعی محله گفت: یک هفته فرصت دارید تا فهرستی از کمبود روشنایی در معابر تهیه کنید. سپس به اداره برق نامه بزنید و لیست را برای تأمین روشنایی ارسال کنید. به ما هم برای پیگیری مجدد رونوشت بدهید. در مدت دو هفته مشکل روشنایی معابر که از مسائل مهم موجود برای تأمین امنیت محله است، توسط اداره برق رفع خواهد شد.
وی پس از هماهنگی با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، خبر خوشی به اهالی داد و عنوان کرد: مقرر شد که جمعه‌ها اتوبوسی در اختیار اهالی محله قرار گیرد تا با عنوان «قرار زیارت» به حرم رضوی مشرف شوند.

اولویت با آسفالت معابر خاکی است

سیدعلی حسینی ملک آباد، شهردار منطقه ۳ نیز درباره وضعیت آسفالت معابر در محله توضیحاتی داد و اظهار کرد: تا زمانی که کوچه و خیابان خاکی در منطقه وجود دارد، یقینا اولویت اول شهرداری منطقه، زیرسازی و آسفالت این معابر خواهد بود و در اولویت‌های بعدی، به مرمت آسفالت فرسوده معابر و روکش آسفالت خواهیم پرداخت.
وی گفت: خوشبختانه در محله فاطمیه و گاز خیابان خاکی وجود ندارد و برنامه‌ها برای مرمت و روکش آسفالت در دست اجراست.

آماده سازی مدارس برای ورزش شهروندان

وی اضافه کرد: ۱۲۰ مسجد در منطقه ۳ وجود دارند که تعداد شصت مسجد زیرپوشش شهرداری قرار گرفته اند و مقرر است این مساجد با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال به امکانات ورزشی مجهز شوند. تلاش می‌کنیم از فضا‌های موجود در مساجد برای ایجاد فضای ورزشی جهت بهره برداری اهالی محله استفاده کنیم. شهردار منطقه ۳ خطاب به نماینده آموزش و پرورش حاضر در جلسه عنوان کرد: ما این آمادگی را داریم که حیاط مدارس موجود در محله را چمن مصنوعی کنیم و سپس آن‌ها به وسایل ورزشی مجهز شوند تا علاوه بر استفاده دانش آموزان در نوبت صبح، عصر تا شب برای استفاده در اختیار دیگرشهروندان قرار گیرند.
در ادامه جلسه، نماینده آموزش  و پرورش قول مساعدت و همکاری با شهرداری منطقه ۳ را در زمینه در اختیار گذاشتن سه مدرسه در محله و تأمین امنیت و حراست مدرسه برای استفاده ورزشی شهروندان را داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->